Ibuku Menunggu Di Pintu Syurga #(L35)

RM25.00
Price in points: 25 points
Weight: 0.18 kg
9789671821701
28 pieces
+
Add to wish list

Tajuk: Ibuku Menunggu Di Pintu Syurga #
ISBN: 9789671821701
Penerbit: HT RICHWORLD SDN BHD
Penulis:Abu Umar
Tahun Terbitan: 2020
Muka Surat: 131
Halaman: Berwarna
Format: Softcover
Berat (kg): 0.176
Dimensi (cm): 13.9 x 21.5 x 0.8

 

"Wahai Rasulullah, siapakah manusia yang paling berhak untuk aku berbuat baik kepadanya?"
Maha Rasulullah menjawab Maksudnya lbu kamu (adalah manusia yang paling berhak
untuk kamu berbuat baik kepadanya), kemudian ibu kamu. kemudian ibu kamu, kemudian bapa kamu.

 -Riwayat Muslim

lbuku Menunggu Di Pintu Syurga: Memoir Almarhumah Hajah Zainab Abdullah adalah sebuah kisah benar suka duka yang ditulis khas untuk tatapan pelbagai latar belakang pembaca yang sangat memuliakan wanita bergelar ibu.
Bermula sebagai seorang anak angkat sejak bayi dan dibesarkan secara sangat sederhana oleh kedua-dua orang tuanya yang tinggal di kampung. Almarhumah tamat belajar setakat darjah enam dan ingin berkhidmat sebagai seorang guru kerajaan.

Namun ia tidak kesampaian kerana kekangan kewangan dan terpaksa mencari kerjaya lain yang sesuai dengan jiwanya dengan memasuki sekolah dalam bidang kejururawatan. Berkat usaha gigih dalam bidang ini, Almarhumah berjaya menjadi seorang jururawat yang terlatih dan disegani oleh masyarakat desa. Almarhumah juga berjaya membesarkan lima orang anak-anaknya dengan penuh kasih sayang dengan pendidikan agama dan kesemuanya berjaya menamatkan pelajaran di luar negeri. Berkat kesabaran dalam menghadapi pelbagai cabaran dan ujian getir dengan suaminya sebagai seorang peniaga yang sudah pun mempunyai sembilan orang anak melalui perkahwinannya terdahulu. 

 

"Assalamualaikum dan salam sejahtera...pertama kali saya membaca buku IBUKU MENUNGGU DI PINTU SYURGA..

Perasaan saya terasa tersentuh dengan rasa sedih..sayu..bangga..gembira.. Isi dan jalan penceritaan serta bahasa yang amat mudah di fahami dan terasa dekat dengan diri saya. Alhamdulillah tahniah kepada penulis buku ini."

Roswati Haron
Pembantu Pustakawan Kanan